tirsdag 9. desember 2014

Ranatraskentur til Skistua!

Ved 23-tiden i går kveld, ja, på den tiden de fleste sier; "God natt!" og går å legger seg, da pakket jeg sekken og dro på tur. Jeg trengte å komme meg ut i frisk luft.

Med ett rykende ferskt Ranatraskenkort var det bare å gå i gang med sankingen av klipp.

Det var rundt null grader, litt snø i luften og bakken var dekket med ett 5 cm hvitt teppe.

Jeg hadde ei lydbok på ørene og tuslet innover skogen under lyset av månen og ei hodelykt. Av sporene i snøen var det ingen tvil om at det hadde vært mange på tur her dagen før eller tidligere denne dagen. Skistua er ett populært turmål, sentrumsnært, god sti og flatt terreng.

Skistua lå som ett spøkelsesbygg i skogen. På grunn av lyset fra månen og lysene fra byen var det ikke helt mørkt selv om jeg slo av hodelykta. En ting er helt sikkert; hvis man vil være alene på tur, da er det bare å dra om natta!!!

Turen er 1,7 km fra parkeringsplassen og tok knappe 25 minutter. Jeg klippet kortet og gikk i retur med en gang.

Nesten tilbake ved bilen gjorde jeg ett kort stopp for å klatre opp i ei furu for å logge en cache... Dermed tok turen totalt rundt en times tid.

Sesongens første Ranatraskenklipp er ett faktum!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!