lørdag 11. oktober 2014

Jeg tar noen grep i livet mitt!

Det har "skura og gått" den siste tiden og jeg har rett og slett vært tiltaksløs. Ja, til tross for at jeg har fått gjort en del ting her hjemme. Det er sånn at jeg ikke har hatt lyst i det hele tatt, men følt at jeg bare måtte få det gjort.

Så kom jeg over denne teksten på nettet og på torsdag bestemte jeg meg for å gjøre noe med det. Jeg liker å holde på med prosjekter, så det var bare å lete frem gleden i å gjøre ferdig noen av de igangsatte prosjektene jeg har.

Jeg laget meg en liste over de tingene som var nesten ferdig og de tingene som burde vært gjort i huset. Lista ble lang, men jeg har hele vinteren på meg.

Fredag satte jeg i gang. Jeg hadde akrylmasse i sprekkene på veggen opp trappa til loftstua. Det er jeg ferdig med nå, så der er veggene klar for maling.

Jeg fikk omsider malt døra i gangen. Den trenger ett strøk til, men jeg må vente til over helga, for i helgene er det ungdom inn og ut hele tiden. Jeg vil ikke at de skal få klærne full av maling. Så skal jeg fortsette med de andre 4 dørene der nede, en etter en, til alle er blitt hvite. Døra til gangen ble veldig bra. Gangen lyste opp, bare med en hvit dør, tro hvor bra det blir når de andre også er blitt hvite. Det er utrolig hvor mye lys furudører spiser.

Så la jeg akrylmasse i sprekkene i veggen i trappa opp til andre etasje. Der er jeg ikke helt ferdig, men det er lite igjen, så er det klart for maling der også. På veggene er det malt panel, den har mange stygge merker etter møbler som er flyttet opp og ned, men jeg velger å reparere og male i stedet for å legge nye plater på-

Det nye vinduet på loftstua mangler utforinger. De er nå kommet i hus, men det er så lenge siden jeg har gjort dette at jeg må sjekke litt før jeg går i gang. Siden det er villmarkspanel der oppe, er alle listene av villmarkspanel, ergo må jeg lage meg noen nye for å ha rundt vinduet. Jeg tror det blir knallbra. I tillegg må jeg få montert en brannstige, branntau eller noe lignende.

Utenfor huset må jeg få bort en del lauv og skifta dekk på bilen, heldigvis kjenner jeg at jeg gleder meg til å gå i gang med det også. Det er kaldt ute, men vi har fint vær her i nord for tiden.

Nå skal jeg jobbe frem til neste helg, dermed blir det nok ikke krysset av så veldig mye på lista mi, men noe blir nok gjort.

Da gjenstår det bare for meg å ønske alle sammen en fortsatt riktig god helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!