onsdag 10. september 2014

Tur til Fesklausvatnet!

Det har vært få turer den siste tiden, så det måtte jeg gjøre noe med. Dermed ble det en lett tur til Fisklausvatnet. Målet for turen var selvsagt å klippe Ranatraskenkortet. Klipp nr. 24 denne sesongen.

Bare ett gjenstår. Hellerfjellet. Den turen håper jeg å få til i neste uke. Siden jeg har en avtale med en kompis om det, så regner jeg med at vi drar. Bare det ikke blir for mye regn og tåke. Hellerfjellet ligger over 1000 moh og da er ikke tåke noe særlig å gå i....

Soppkorga var med i tilfelle det var sopp langs stien - og det var det! Korga ble full av steinsopp, rødskrubb og brunskrubb. Ekstra moro var det at soppen her oppe i fjellet ikke var markspist. De var faste og fine alle sammen. Hvem skulle tro at det fantes sopp i fjellet?!?!

Den røde fluesoppen på bildet er bare utrolig vakker. Det var mye av den også, så det skapte en ekstra høststemning på skogbunnen. Dumt at den ikke er spiselig, for den er jo så fin....


Men altså; turen til Fesklausvatnet tok litt lengre tid enn vanlig på grunn av soppsankingen. Turen ble totalt på nesten 2 timer og 4,7 km.

Vanligvis tar det under en time t/r og det er vel ca 3,5 km å gå, men siden det ble litt virring inn og ut av stien tok det litt ekstra tid.

Høstfargene er begynt å vise seg i all sin prakt her oppe. Dette er en flott liten høsttur. Landskapet er flatt og lettgått. Stien er tydelig og dermed veldig grei å følge.

Jeg ønsker dere alle en flott uke videre, nå er det ny runde med 5 nattevakter for min del, så da blir det lite turaktivitet, men kanskje jeg kan få ordnet litt i huset?!?! Det trengs.... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!