fredag 19. september 2014

Sopptur uten fangst og klargjøring av hus og hage til vinteren!

Sopptur uten fangst, det er all turaktiviteten som er blitt for min del så langt denne uka. Frosten er kommet om natta nå, så da blir soppen ødelagt. Ett år til neste sesong, men jeg har da fått noe i fryseren.

Ellers går tiden med til å ordne klart til vinter utenfor huset.
  • Blomsterkrukkene er tømt og spylt høvelig rene.
  • Plenen er klippet for siste gang i år og plenklipperen er rengjort og stablet bort.
  • Garasjen er nesten ferdig ryddet, skrotet ble kjørt på fyllinga og alt som stod midt på gulvet er stablet på plass. Sommerutstyr bort og vinterutstyr frem... 
  • Jeg har fått ned nesten all bordkledninga som må bort for å få inn det nye vinduet på lørdag.

Sola skinner om dagene - og da er det godt å være ute! Jeg skulle heller vært på tur, men det er ennå så mange ting på "To-do-lista".
  • Skifte vinduet og få bordkledninga på plass igjen.
  • Få ferdig parkeringsplassen. Dvs. stable stein, fylle på masse og legge pukk oppå.
  • Gjøre Cachebo (campingvogna) vinterklar. Jeg har bestemt meg for å ha den stående på den nye parkeringsplassen i vinter, så får jeg se hvordan det går.
  • Få vaska huset... jeg har ikke vunnet NM i husvasking i sommer - for å si det mildt.
I tillegg bør jeg få vasket klær, bakt mange brød (det blir tomt hele tiden), organisert yttergangen bedre slik at det blir plass for alle de 30 parene med sko som skal få plass på 2,5 kvadrat gulv....

Alt dette vil si at turen til Hellerfjellet er utsatt ei uke, men neste helg, da skal vi til topps! :)

Jeg kjenner at det klør overalt, så det bare må bli en liten tur i skogen før den tid!

Ha en super helg!!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!