tirsdag 30. september 2014

Endelig sol og ut på tur!

Det har vært elendig vær i det siste og formen min har vært elendig på grunn av feber og snørr... stakkars meg... ;)

Turen til Hellerfjellet har blitt utsatt flere ganger på grunn av værforholdene. I dag kunne det blitt en fin tur dit, men formen min var ikke slik at det var veldig aktuelt. Dumt siden Hellerfjellet er det eneste Ranatraskenklippet jeg har igjen. ;)

Derfor ble det tur til Hemnes og Korgen i stedet. I nydelig høstvær med sol og 10 grader gikk jeg og en kompis opp til en fjellcache ved Hemnesberget. Utsikten var fantastisk og sola varmet godt.

Høstfargene spraker for tiden. Det er vakkert. Vi satte oss ned med litt mat, kaffe/kakao og kosa oss med sol og skravling.

På vei opp lia fant vi noen store fine kantareller og noen få piggsopp. Håpet om å finne flere satt i, men det ble ikke større fangst.

Vi dro videre til Korgen, der planen var 5 cacher til. En mystery og 4 vanlige. Alle ble funnet og vi kunne fornøyd konstatere at vi hadde sett ett minnesmerke vi aldri ellers ville fått sett, en campingplass vi ikke viste om og en avstikkervei på Korgfjellet vi ikke viste om...

Etter 5 timer på tur var jeg hjemme igjen. Jeg har storkosa meg og er veldig fornøyd med funn av 6 nye cacher!

Det var virkelig godt å komme en tur ut igjen etter å ha tilbragt så mye tid hjemme i det siste. Jeg håper ennå at det blir flere turmuligheter før snøen kommer :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!