torsdag 10. juli 2014

Tur til Heramsvarden!

Etter å ha vært på Hammertjønna, fortsatte jeg og turfølget mitt mot Heramsvarden. Det var fin sti å følge ett godt stykke på vei, klokka passerte midnatt og vi hadde godt over 20 grader.

Den ruta vi gikk nå hadde jeg aldri gått før, men turfølget mitt hadde gjort det, så han husket sånn høvelig hvor vi skulle gå og ta av fra stien. Vi tok av litt tidlig, men det gjorde ikke noe, for terrenget er rimelig flatt og veldig oversiktlig.

På veien holdt vi nesten på å tråkke på en rype som prøvde å passe godt på ungene sine, de små løp av sted i alle kanter og rypemor løp langs bakken og spilte skadet for å få oss vekk fra ungene. Vi var raske å komme oss lengst mulig vekk fra dem, slik at hun slapp å være så redd.

Vel fremme ved Heramsvarden var utsikten formidabel, som alltid. Himmelen glødet, litt vind holdt myggen sånn høvelig borte og vi tok oss tid til en kort rast bak en liten fjellskrent.

På bildet til høyre vises det litt bedre at vi har det lyst her hele døgnet. Vi snakket mye om hvor heldige vi er som har det slik, med lyset som gjør at det ikke spiller noen rolle når på døgnet vi drar på tur. Det er spesielt bra nå som temperaturene er så ekstremt høye på dagtid. Når det er 30 grader er jeg så slapp at jeg ikke klarer å gjøre noe som helst, egentlig....

På vei tilbake fra klippepunktet oppdaget jeg plutselig at sola kom opp over fjellet igjen. Klokka kunne vel være rundt halv tre, natt til torsdag. I løpet av ett kvarters tid var hele sola kommet frem over fjellet og vi følte bare at energien virkelig kom som en skikkelig innsprøytning i kroppen.

Totalt var turen i overkant av 12,5 km og vi gikk ganske rolig og brukte 4 timer og 45 minutter inkl flere fotostopp.

Årets 13. Ranatraskenklipp er avmerket på kortet og jeg er veldig fornøyd med det. Nå er det tid for legebesøk og jeg får virkelig håpe legen i dag kan hjelpe meg, siden legevaktslegen i går bare konkluderte med ørebetennelse og influensa... noe som bare ikke kan stemme....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!