torsdag 17. juli 2014

Tur til Granneset!

Etter en rask tur til Virvatnet kjørte jeg ned til E6 og hentet Cachebo. Planen var å møte turfølget mitt på Storvollen og gå en rask tur opp til Granneset. Det var overskyet og litt duskregn, så det var supert turvær. Myggen holdt seg unna og vi kunne bare tusle oppover bakkene.

På grunn av regnet var landskapet ekstremt grønt. Virkelig frodig! Tåka lå godt ned i fjellene, men ikke så langt ned som vi gikk.

Denne gangen var ikke planen å gå lengre enn til Granneset. Siden jeg hadde vært på en tur tidligere på dagen, laga vi oss litt varm mat inne på gården før vi tuslet tilbake igjen. Selvsagt etter å ha klippet Ranatraskenkortet for 15. gang i år.

Jeg holdt på å glemme å ta bilde av gården da vi skulle gå tilbake, så jeg fant en ny fin vinkel; fra låven. Nydelig her oppe nå. En ting må nevnes; i følge hytteboka hadde det vært en gjeng tenåringsjenter her oppe bare noen dager tidligere... jeg har ALDRI sett gården så ren og pen som nå!!! Så de jentene hadde virkelig lagt flid i rengjøringa!!! Så flott at Statskog har gården stående åpen - og at en så ung venninnegjeng legger turen opp hit og i tillegg ordner så fint etter seg.

Vi hadde bestemt oss for å gå å se på Bredekforsen, for den hørte vi buldre noe enormt. Vannet hamret nedover, vannspruten stod høyt, støyen var øredøvende og det var spektakulært å se på. Jeg lurer på hvor mange liter vann som renner nedover her på ett minutt?!?! Det kan ikke være få!

På grunn av tåka kunne jeg bare så vidt skimte litt av gården Bredek på andre siden av elva. Vanligvis ser man hele gården godt herfra.

Siden vi ga oss igjen på Granneset i over 1,5 timer ble klokka halv ti før vi var ved bilen igjen. Det hadde vært en veldig, veldig fin tur.

Jeg kjørte Corsa og Cachebo hjem igjen og fikk til å parkere utenfor huset på ett vis...

Jeg regner med at jeg ikke blir hjemme så veldig lenge, så alt står klart til ny tur når jeg bestemmer meg for det! :)

1 kommentar:

  1. Fantastisk nydelig foss! Er sånt man egentlig ikke tror eksisterer før man ser det med egne øyne :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!