fredag 18. april 2014

Søren heller; jeg har rota bort energien min!

Hvor er det blitt av energien  min?
Den er bare helt borte-vekk.

Tro meg, jeg har leta, høyt og lavt, ja, til og med under sofaen... men der satt det bare en storfamilie med hybelkaniner som ble skrekkslagne av å se meg. Jeg beroliget dem med at de skulle få bli der og at jeg bare leta etter energien min. De kunne fortelle at de ikke hadde sett den der.

Ikke fant jeg den i kjøkkenskuffene heller. Brødsmulene ble selvsagt bekymret for sin eksistens, men jeg kunne berolige dem også; de skulle få lov til å bo der.

På badet gjorde jeg ett raskt overblikk, ingen energi å observere. Jeg tømte alt som var i den velfylte skittentøykorga ut på gulvet, men bestemte meg for at det var å putte alt tilbake. Den var ikke der - og ikke innimellom de våte ("nyvaska") klærne inni vaskemaskinen heller.

Soverommet skulle man tro var ett fint sted å gjemme, eller rote bort, energien min, men nei... Jo, egentlig er det vel mulig, men jeg tror ikke det er veldig sannsynlig at jeg har forlagt den sammen med klær, verktøy, maling, turutstyr, bøker, lamper og alt det andre som ligger strødd på gulvet rundt senga....

Jeg gikk i yttergangen, men innså at der var det vanskelig å lete, gjemmestedene var i hundretall... sko, jakker, turutstyr, hansker, votter, lurer, ryggsekker.... Etter en rask graving rundt i rotet innså jeg at energien min ikke var her heller.

Full av optimisme gikk jeg ut av huset og åpna garasjeporten. Her MÅ den da være! Men nei, etter å ha smøget meg forbi gjærsaga, paller, trillebår, materialer, oppkappa ved, turutstyr, fiskeutstyr, skiutstyr, snøskuffer og haugevis med verktøy, så innså jeg at dette var ett bomskudd.

Jeg ga rett og slett opp! Den var - og er - søkk vekk!!!

Vel oppe i stua, krøllet sammen på sofaen, har jeg bestemt meg for å bare ligge musestille - kanskje kommer energien smygende og skal se til meg? Bare jeg er stille nok, tror den kanskje at jeg ikke merker det - og da kan jeg sprette opp og fange den!!!

Ha en fortryllende påske!

6 kommentarer:

  1. Jeg er bombesikker på at energien kommer tilbake mens du et par-tre ganger om dagen beveger deg sakte og forsiktig mellom senga og sofaen. Den kommer ihvertfall ikke tilbake ved at du springer rundt og leter etter den :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, jeg får bare droppe å løpe rundt og lete etter den! ;)

      Slett
  2. Tehe, kjenner til den gitt :)
    Og i slike stunder setter jeg meg ned med strikkinga mi og bare venter på at energien kommer. For tro meg, den kommer når jeg minst venter det, eller vil ha energi ;)

    Og utrolig godt å vite, at du i likhet med meg, må bane deg vei diverse steder for å finne den ;)

    Ha en strålende påske :)

    klem fra Aina :)

    SvarSlett
    Svar
    1. God Påske til deg også, Aina!
      Det er søren meg greit å vite at flere må lete etter energien sin! ;)

      Klemmer tilbake :)

      Slett
  3. Som jeg sa en dag tidligere er jo du stort sett forsynt med en god porsjon energi og tiltakslyst til vanlig,mer enn de aller fleste...slik at jeg må bare gjenta meg selv: velkommen til "normal" verdenen. Det er faktisk slik at jeg ofte må tvinge meg til å gjøre ting, både huslige sysler, men også lystbetonte aktiviteter. Jeg skriver ikke dette for å ta fra deg følelsen av energitap men for å si noe fra min side som har laange perioder der jeg leter etter unnskyldninger for å ta tak i ting, eks være på besøk til det er blitt mørkt ute for å slippe husarbeid.......:-) i morgen slipper du ihvertfall å tenke på å lage middag :-D klæm

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå var vel dette skrevet en smule med humoristisk bakgrunn, men energien er vekk den! Likevel regner jeg med at den dukker opp når snøen er smelta i fjellet og sola lyser hele døgnet! :)

      Og det er veldig kjekt å vite at jeg slipper å lage middag i morgen! Phu!!!

      Klemmer tilbake :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!