lørdag 19. april 2014

Jeg stikker en tur til Kypros!

Jeg rømmer fra søleværet og 17. mai feiringen! Nå har jeg faktisk bare fått nok. Så derfor stikker jeg av om 3 uker og bevilger meg selv en uke med varme og sand mellom tærne!

Valget falt tilfeldig på Kypros denne gangen. Jeg har aldri vært der før, så det blir spennende å oppleve ett nytt land.

Men hovedsaken er at det ikke er råtten snø og sølevær! :)

Nå har jeg slett ikke tenkt å ligge på stranda under en solparasol i ei uke. Selvsagt ikke. Geocachingen gjør at det både blir en dags fjelltur, en dags vandring i en nasjonalpark og en dag i storbyen. Jeg antar at kroppen får sol likevel! :)

Og så gleder jeg meg til ny mat. Jeg håper virkelig at det finnes restauranter hvor det er mulig å få smakt på lokal mat, ikke bare den vanlige internasjonale menyen som finnes overalt.

Denne turen blir uten bil. Etter en lang vinter med lite aktivitet, til meg å være, gleder jeg meg stort til både å vandre i fjellet og tusle rundt på stiene i nasjonalparken! Kroppen trenger å komme i gang. For når jeg kommer hjem igjen, da begynner det å bli mulig å gå i fjellet her hjemme!

Utrolig godt å ha noe å glede seg til! :)

6 kommentarer:

  1. Det overrasker ikke at du stikker til sydligere breddegrader akkurat på den tiden av året ;) Skal bli spennende å se loggene dine der nede fra :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt klart rette tiden for meg å rømme nordfra! Når jeg er hjemme igjen er det lyst hele døgnet igjen og det gleder jeg meg også til!

      Alle mysteryene i området er løst, så i tillegg til de vanlige cachene kan det bli noen funn der nede, håper jeg i alle fall! :)

      Slett
  2. Kremt,kremt....det e vel en anna begivenhet dagen etter den 17. mai som også gjør at valget av reisedato blei akkurat da......;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tja, kanskje, men det er nok kulden og søleværet som gjør at det er mest attraktivt å reise akkurat da. Når jeg er tilbake, så er det lyst nesten hele døgnet - og en nordlenning igjen kan si; "i-nattens-mulm-og-dagslys-hele-døgnet". :)

      Slett
  3. god tur --- ser du er ivrig caching --- vilken app bruker du mon tro ?

    smil- fra monika

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann Monika! :)

      Jeg bruker GPS. En Garmin Oregon 550. Det synes jeg er enklest og så er den veldig grei å bruke på fjellturer.

      Men jeg har også både C:geo og den offisielle appen til Geocaching på telefonen, bare sånn "just in case". Det kan jo dukke opp noen nye når man er på ett eller annet sted! :) Begge appene har sine fordeler og ulemper, så jeg kan ikke anbefale den ene eller den andre. Jeg tror bare man må prøve og se! :)

      God Påske!

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!