lørdag 5. april 2014

Arbeidskoloni i Villa Utsikten!

Den siste uka har det nesten bare vært arbeidskoloni hjemme hos meg. Jeg fikk ett stort lass med paller av ymse slag og kvalitet. Dette lasset har jeg nå tatt vare på. Enda litt igjen, men det er tidkrevende å holde på med hammer og kubein for å demontere og dra ut spiker.

9 europaller ble til sofa på verandaen.

En stor haug med engangspaller ble delt opp og spikrene dratt ut. Disse har så langt gitt meg materialer til 8 meter med stakittgjerde som skal settes opp på plenen mot naboen.

Det materiellet som ble for kort til å bli gjerde skal bli blomsterkasser og alle de andre restene er kappet opp til ved. Jeg tenker gjenbruk i stor stil.

I tillegg har jeg en stor haug med planker som jeg ikke har bestemt meg for hva de skal brukes til. Finner jeg ikke på noe så blir det ved av det også. Å lage ved av pallerestene er jeg veldig fornøyd med, for nå slipper jeg å kjøpe ved i år. Penger spart!

I høst planla jeg å lage veranda utenfor inngangspartiet på huset, men det ble ikke tid før vinteren kom. Nå nærmer vi oss tiden for utearbeider igjen, så siden det var tilbud på materialer til å lage veranda, stakk jeg innom byggebutikken og kjøpte dette for ett par dager siden. Nå ligger det i en haug klar til bygging så snart tæla går ut av bakken. Hadde det ikke vært for at bakken ennå er frossen, kunne jeg laget verandaen nå. Men jeg har litt jord og sand som må graves bort i tillegg til at bakken må jevnes litt mer ut før jeg kan begynne.

Inne i huset fant jeg ut at døra fra kjøkkenet og opp til loftet måtte males. Som tenkt, så gjort. Etter noen timer med pussing, maling, pussing og mer maling er døra nå hvit og fin. Bare 5 dører igjen i huset som burde males, men det får jeg ta etter hvert.

Fredag ble jeg med på en rask handletur over grensen. Nå er skapene fylt opp med matvarer som er mye billigere i broderlandet, eller som rett og slett ikke finnes i Norge. I tillegg fikk jeg selvsagt handlet med meg vinkvoten; 4 flasker rødvin. Kjekt å ha stående til en gang det trengs!

På kjøkkenet er det påskestemning og purreløkbiten jeg satte i vann for ett par uker siden har vokst seg stor og fin igjen. Fabelaktig gjenbruk!

I dag hadde jeg planlagt å ta en skitur opp på fjellet, men jeg våknet til ett skrekkelig sølevær; snø og regn... så jeg ombestemte meg. Jeg skal heller fortsette å pusle hjemme. Man blir ikke arbeidsledig av å være huseier, men som jeg koser meg med alt jeg gjør her! :)

Jeg beklager at det er få oppdateringer fra Villmarkshjerte, men for tiden skjer det egentlig få ting å fortelle om. Våren er i anmasj og da starter tursesongen igjen - og Villmarkshjerte vil igjen blomstre!

Jeg håper dere får en fortsatt flott helg!

2 kommentarer:

  1. Spent på hvordan pallesofaen blir til slutt! Har lyst på en jeg å, men mangler litt motivasjon enn så lenge, skal sette vinduer og netting rundt verandaen min slik at hundene ikke hopper over rekkverket.. så får vente å se.. Digger gjenbruk og alt som er gratis!
    Fortsatt god helg til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Motivasjonen kommer nok etter hvert, skal du se. Jeg er rimelig spent på hvordan den blir til slutt jeg også. Nå venter jeg bare på at sola skal tørke den, slik at den kan males og gjøres helt ferdig! :)

      Gratis er en veldig god ting! Selv om jeg egentlig har råd til å kjøpe verandamøbler, så fant jeg ut at de blir brukt så lite - og at pallemøblene kan stå ute om vinteren, slik at jeg ikke må bekymre meg for mangelen på lagringsplass! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!