torsdag 27. mars 2014

Nye verandamøber, begynnelsen...

Begynnelsen på pallesofaen!
Snøen er begynt å forsvinne og den store verandaen min kom til syne igjen. Jeg mangler ennå verandamøbler og har vel ikke brydd meg så mye om det siden jeg er så lite hjemme i den tiden man kan sitte på verandaen.

Men med oppblomstringen av Facebook gruppen; Återbruka mera! haglet ideene inn i hodet mitt om hvordan jeg kunne lage meg gratis verandamøbler. Joda, jeg kunne kjøpt, men det er dyrt og gratis er best!

Fine Europaller!
I første omgang ble 9 Europaller og 1 kabeltrommel hentet. Så kappet jeg av en bit av hver palle, slik at ikke sofaen skulle bli så bred. Deretter ble de stablet pent og pyntelig til en fin hjørnesofa. Kabeltrommelen er helt prima slik den er og var bare å sette på plass som bord!

Le-veggen stod der fra før, men stormen tok den i vinter slik at den trengte omfattende reparasjoner. Her er det faktisk gjenbruk på høyt nivå; denne le-veggen var (1 av 3 deler som var) gjerde i hagen når jeg flyttet hit. Når det ble satt opp nytt gjerde, tok jeg vare på elementene og det ene brukte jeg til le-vegg her, en er brukt som skillevegg i garasjen og en skal brukes når jeg lager uteplass utenfor leiligheta i sokkelen. Man skal ta vare på ting og bruke dem på nytt når det er mulig! (Avsporing)


Bilde hentet fra FB-gruppen; "Återbruka mera!"
Planen videre er å lage armlener på hver endeside og kle denne rammen inn, slik som på bildet. Så skal materialene få lov å tørke, før jeg smører dem inn med Visir og maler dem hvite.
Jeg har fått lovnad om å få arve 2 gamle madrasser som skal bli sofaputer.

For å få materiell til armlener og innkledning av pallene, fikk jeg tak i ytterligere ett lass med paller. Ergo blir resten av prosjektet også gratis. Fabelaktig!

Jeg skal holde dere oppdatert med den videre utviklingen i prosjektet! :)
Nå er det arbeidshelg, ergo 4 rolige dager! :)
Håper dere får en strålende helg!!!

2 kommentarer:

  1. Gjenbruk er absolutt veldig bra!!! Det går etterhvert sport i både å bruke opp det man allerede har, og å bruke de små grå for å finne kreative gjenbruksalternativer når man til slutt innser at man faktisk TRENGER noe nytt!
    Er du forresten helt sikker på at palle-sofaen skal kles inn? Syns det er så stilig og røft når man faktisk ser at det er paller!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hmmm... det tenkte jeg ikke på.... at det faktisk er stilig når man ser at det er paller... Tror kanskje jeg bare lar den være sånn likevel! :)

      Bare det fine været holder seg slik at jeg får beisa det, så blir det veldig bra! ;)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!