torsdag 2. mai 2013

Ute hele dagen!

I dag har jeg vært ute hele dagen. Fin temperatur og sol innimellom. Jeg startet dagen med å dra og kjøpe hageslange og sånn "kopp-nøkkel-greie" for å få hjulene av og på bilen. Planen var altså å legge om til sommerdekk... men sånn ble det ikke.

Jeg kastet meg i gang med å legge impregnert-dekke i en del av garasjen. Her lå det bare noen paller før, men nå er det skikkelig gulv å stable vinterens forsyning med ved, når jeg bare får tak i den! God lufting under, gjør det tørt og fint. Så her skal nok veden få det fint. Pallene ble kappet opp i passe kubber og kommer til å varme godt til vinteren. Prima gjenbruk.

Helt innerst i garasjen, har jeg satt opp en skillevegg. Her er det ca 1,6 * 1 meter gulvplass. Jeg skal flytte på noen hyller og ordne med litt oppheng muligheter. Da blir dette verktøyhjørnet mitt. Jeg skal fortsette med prosjektet i morgen, flytte hyller og sette verktøyet på plass. :) Det blir knallbra!

I seks tia skyet det over og jeg gikk inn for å lage taco. Siden det var tomt for brød, laga jeg det også! Og når jeg satte meg ned på stua, da så jeg et sørgelig syn.... Snøen lavet ned... SNØ!!! Og atter en gang dekker et 4 cm tykt hvitt teppe verandaen... Jeg blir sprø! Nå må det da kunne bli vår!!!

Men det er koselig vær å være inne i, etter en lang dag ute i sola! ;)

Håper alle har en fortryllende aften! :)

8 kommentarer:

  1. Så flink du er!
    Har du kjøpt den skilleveggen/leveggen nå? I så fall lurer jeg på hvor :)
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er veldig flink! ;)

      Skilleveggen er gjenbruk, den også. Den var en del av et snodig gjærde som stod mellom min og naboens tomt. Bare halve igjen, for den var helt "most" i den ene enden. Men etter å ha saga vekk det som var ødelagt, var den prima som skillevegg!!! :)

      Man får kjøpt sånne hos byggvarebutikkene. De er enkle og greie, men kvaliteten er sørgelig... spinkle greier...

      Klemme-klemmer

      Slett
    2. Så lenge noe av veggen er brukbart, så er det like greit å bruke det til noe nytt, selv om det bare hadde vært til oppvarming ;)
      Jupp, jeg vet, men de er så himla dyre. Vi skal ha noen på to av sidene av hundegården vi skal kjøpe til Nairo, og da trenger ikke kvaliteten være super :)

      Slett
    3. Ja, med litt reparasjon var deler av veggen brukbar. Resten ble til opptenningsved, så alt er tatt vare på!!! :) Alt som er brukbart til noe, må brukes til noe... ;)

      Hvis dere skal bruke dem til hundegården, så står og feller nok holdbarheten på hvor stødig de blir satt opp. Gjør man det skikkelig, så holder de sikkert ganske lenge.

      Den jeg har reparert her, ble skadet da en bil kjørte forbi eiendommen og mistet tilhengeren, sånn at den mosa ned gjerdet og skilleveggen.... Så den har da tålt en god del medfart... ;)

      Slett
    4. Du er ekstremt flink til det med gjenbruk, så jeg hadde ikke ventet noe annet av deg ;)
      De kommer jo til å bli festet direkte til hundegårdelementene, regner jeg med, så jeg tror de kommer til å gjøre jobben sin.

      Slett
    5. Tusen takk! Legger min ære i å være god til gjenbruk!!! :)

      Slett
  2. Så ryddig å fint det ble.. minner meg om at uthuset mitt trenger en skikkelig opprydding! en dag....

    God helg!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det trengs nok opprydding både her og der i disse tider. Det blir kjemperyddig når man er ferdig, men så går det noen uker og så er det like ille igjen. Vi er snodige, vi mennesker! ;)

      God helg til deg også!

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!