fredag 24. mai 2013

Sommerblomstrene er plantet!


Neida, jeg har ikke pensjonert meg fra bloggskrivingen... men det har vært et fantastisk fint vær her i nord, så tiden er brukt ute, hver dag, hele dagen. Det er helt fantastisk hvor grønt og fint det er blitt, bare på noen få dager. Snøen smelter og elvene er store, men ikke så ille som i den sørlige delen av Norge. Her hos oss er nok elvene dimensjonert til å ta unna de store vannmengdene som kommer fra snøsmeltingen.
 
Jeg har altså brukt dagene til å rydde ute, få kappet, kløvet og stablet resten av veden som ble av alle trærne vi saget ned. Den har god tørk i garasjen nå!

For et par dager siden var jeg innom Pantasjen og kjøpte noen sommerblomster og litt jord. Så nå er det planta i krukkene utenfor huset. Jeg vet at jeg har plantet litt for mye i hver krukke... som vanlig... Til tross for at det ikke ser ut som om det er for mye nå, så blir plantene mye større utover sommeren, hvis jeg husker å gi dem vann - og da blir det fullt av store fargerike blomster oppi krukkene!

I går fikk jeg vasket og delvis polert bilen, så nå er den også ren og pen. "Delvis polert" fordi det er så mye sand i luften at poleringen kunne nok endt i pussing med sandpapir.... da blir ikke lakken veldig mye finere... ;)

Men til helga blir det tur!  Værvarselet har vært så lovende, men nå ser det ut til at det blir litt regn. Uansett; tur blir det. GPS'en er full av cacher, så ja, det er cachetur jeg skal på! :)

Jeg håper dere får en strålende helg!

1 kommentar:

  1. Ja er det ikke herlig å kunne holde på ute?
    Skjønt når været viser seg fra sin gode side!

    Ønsker deg en god helg :) klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!