tirsdag 14. mai 2013

Koselig jobb for bedre utsikt!

På søndag var det tid for felling av de store trærne som stjal utsikten min. Planen var at jobben skulle gjøres på tirsdags ettermiddag, men så fant naboen ut at det ikke var noe å utsette. DET var jeg enig i!

Tre timer holdt vi på. Og vi har trolig tatt halvparten av trærne som er nødvendig for å redde hele utsikten. Uansett, forskjellen er enorm, bare med de trærne som er felt. Jeg ser sjøen - og jaggu vokste det ikke frem noen hus nedi bakken også! ;)

Men når trærne er saget ned, er bare en liten del av jobben gjort, så i går var det tid for å bære opp og begynne å kappe trærne til ved. Mine snille naboer har nok sett at vedlageret mitt er sørgelig tomt, så jeg fikk all veden... Det er jeg veldig glad for. Mye jobb, men gutta hjalp meg å bære opp til garasjen, kapping og klyving gjorde jeg selv.

Så etter mange timer med bæring, kapping, klyving og stabling, kunne jeg fornøyd konstatere at vedlageret er begynt å fylles igjen! :) Jeg var veldig glad når jeg hadde stablet de siste kubene og gikk inn for å ligge på ladning en stund...

Men det gikk ikke veldig lang tid før jeg hørte noen i yttergangen; "Ska vi hiv oss på ræstn a trean?" Så da var det bare å få på arbeidsklærne, en kopp kaffe for å våkne og så ut og bære mer skog! :)

Vi får bedre utsikt. Naboene nedenfor oss får mer lys, ja, det gjør vi her oppå baken også! Jeg har ved til vinteren og ikke minst har vi det koselig. Skravler, ler og sleper på trær!

Det er godt å være ute i hagen i påvente av at snøen skal smelte i fjellet!!! :)

2 kommentarer:

  1. Det ble en gigantisk forskjell, både på utsikten og i vedboden! Jeg går og grubler på hvilke trær som MÅ ned her, og hvilke som bør ned. Og hvilke som absolutt ikke skal ned. Vanskelig!
    Klem! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kjempestor forskjell, både her og der! :)

      Her var valget enkelt; så mange trær som mulig skal ned - det vil vel egentlig si alle!!! ;)

      Klemmer tilbake! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!