lørdag 28. juli 2012

Jeg har gått Norge på tvers!

Ja, da har jeg endelig gått Norge på tvers, via Hellemojuvet. Etter å ha hatt lyst til å ta denne turen i mange år, var i år året den skulle tas. Sant å si, hadde det ikke vært for at Kjersti hadde bestemt seg for å holde meg med selskap på turen og den var så planlagt som den var, så hadde den nok blitt utsatt atter en gang. Huskjøp og hussalg har spist opp hele sommeren, men jeg kan love dere at det 5-dagers avbrekket fra kaoset her hjemme, som turen var, var helt fantastisk!

Jeg har bestemt meg for å ikke fortelle om turen nå, for det gjør Kjersti så fantastisk godt i sine 3 blogginnlegg. Jeg håper dere som har lyst til å se bilder og lese om turen, les disse blogginnleggene;

Norge på tvers; torsdag og fredag!

Norge på tvers; lørdag og søndag!

Norge på tvers; mandag og tirsdag!

Jeg bare legger med noen ytterst få av mine turbilder, selv om de ikke på noen måter klarer å gjenskape det utrolige landskapet vi opplevde, får dere en smakebit.

Selv om jeg langt fra opplevde stigninger og fjell som like bratte og dramatiske som dama fra det flate sør, så lot jeg meg imponere stort av det flotte landskapet!

Vanvittig koselig tur. Kjempekoselig turfølge. 5 supre døgn, med mange opplevelser og inntrykk. Mange flotte folk møtte vi også, som delte sin historie med oss. Turfolk! :)

Tusen takk for turen, Kjersti, nå gleder jeg meg til du inviterer meg på "fjelltur" i det flate sør!!! (Men da blir du forpliktet til å gå opp ruta først og rydde vekk hoggorm..... thi-hi...)

Og alle dere andre; les blogginnleggene hennes om turen, de beskriver den så godt! :)

1 kommentar:

  1. Tusen takk for skryt og linker til meg, det varmer!
    Du er jo helt klart mer fjellgeit enn meg, så det er ikke noe rart at våre opplevelser av fjellheimen er forskjellige. Jeg er bare glad jeg ikke sinket deg altfor mye, og at du fikk en god opplevelse selv om jeg pustet og peste en hel masse ;)
    Jeg tror heller jeg får satse på flate skogsområder og varme svaberg når jeg først skal invitere deg nedover hit ;) Og ja, jeg får gå foran og lede deg utenom de millionene med huggorm vi har her *ler*
    Klem!
    PS! Peke på blå himmel! ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!