søndag 3. juni 2012

Lynvisitt sørafor!

På tirsdag satte jeg meg på flyet for å reise sørover i vårt langstrakte land. Jeg hadde flere mål underveis. Etter å ha landet på Gardermoen i flott sommervær, satte jeg meg på flytoget inn til Oslo S. Derfra bar det videre til Ås, hvor jeg skulle hente min nyinnkjøpte bil.

Etter å ha drukket kaffe og snakket med kjempehyggelige bilselgere, monterte jeg Nora i bilen og la i vei mot Halden. (PS! Nora er bil-GPS'en....)

Med veibeskrivelse og koordinater fra ei hjelpsom, ukjent dame i sør, var det første målet å overraske Kjersti fra bloggen Pilaris. Ved 19-tiden observerte jeg et kjent ansikt i innkjørsla på et kjent hus... Der var den rimelig overraska mannen til Kjersti i hagen... Jeg svingte inn og parkerte i innkjørsla, ut av bilen og spurte om Kjersti var hjemme...

Joda, men hun var i badekaret! Heldigvis kjente mannen hennes meg igjen, jeg fikk hilsa på den lille pelsdotten deres - som slett ikke var helt fornøyd med denne ukjente dama som kom på besøk....

Etter hvert dukket Kjersti opp, alle klemmene som var klemmet via blogg de siste to årene ble overbragt, og vi snakket og snakket...

Siden vi er ivrige geocachere begge to, tok Kjersti meg med på en liten cacherunde i hennes lokalmiljø. Jeg fikk sett alle de stedene jeg til nå bare hadde lest om; kirka de giftet seg i og stedet de holdt selskapet. Vakker natur og ikke minst gledet jeg meg stort over hvor grønnt det var overalt! Vi snakka og lo. Det er litt snodig, det var som om vi hadde kjent hverandre hele livet!

Gjesterommet stod, som lovet, nesten klart - og etter å ha sovet en smule urolig natt, ble det ennå mere skravling før vi la i vei mot Sarpsborg og tusling rundt en cachetrail. Jeg gleda meg stort over å være på tur i snøfri og grønn skog!!! Kjersti kunne nok ikke helt se for seg at det var mulig at vi hadde snø i skogen ennå, men vi som bor her i nord vet....

Nå ble langt fra hele trailen gjennomført, skravling gjør ikke at det går særlig fort, men 4 timer var vi på tur, før vi skilte lag på parkeringsplassen; Kjersti skulle hjem til Halden - og jeg skulle starte på den lille kjøreturen på 80 mil hjem til det kalde nord.

Jeg er så vanvittig glad for at jeg fikk muligheten til å reise sørover på overraskende besøk, for å se alt jeg bare hadde lest om og kose meg med den store gjestfriheten i hjemmet til den flotte Halden-dama og familien hennes!

Plutselig reiser jeg nok på besøk igjen!

Oppdatering fra turen nordover kommer....

2 kommentarer:

  1. Åh, så glad jeg er for at du tok turen! Og gjesterommet kommer til å stå like nesten-klart neste gang du kommer, tro du meg!
    Nairo ble jo litt mer varm i trøya etterhvert da, selv om jeg godt kunne vært foruten bjeffinga hans ;)
    Og jeg er helt enig, det kjennes ut som om vi har kjent hverandre hele livet, og at dette slettes ikke var den første gangen vi møtte hverandre :)
    Igjen: tusen takk for overraskelsen! Jeg har vel ikke landet helt ennå :)
    Stor grønn klem! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå kan vi bare glede oss til å gå Norge På Tvers i sommer! Vi kommer til å få det storveis!!! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!