tirsdag 26. juni 2012

Ferien er godt i gang!

Ferien er godt i gang. Alt er så annerledes. Å reise med 3 tenåringer som ordner det meste selv, gjør at jeg blir litt forvirret... Skal de ha is, brus eller godterier; "Vi stekk på butikken!" (eller så blir de bare borte en stund). "Vi ska hanel mannskit!" ("Mannskit" er alt de selger på "jallabutikkene") og så tusler de til kjøpesenteret og handler. En km hit, en km dit, null problem.

Til og med strandpromenaden stikker de ned og tusler på helt alene! Tro det eller ei....

En kvelds-runde rundt på "Jumbo" (slags kjøpesenter) blandt "jallabutikker" med "mannskit", barer med drag-shows og menn i tettsittende kjoler og høye hæler.... ja, ikke vet jeg hvor ungdommen er og ikke vet jeg hvor de har vært. Det er da ikke mange årene siden jeg måtte holde dem i hendene for at de ikke skulle bli borte i folkehavet... Den tid er forbi...

De to minste av småfolket har kjøpt seg båt, så vi skal ta oss en tur til Amarodes stranden i dag. Jeg regner med at vi kjører etter frokost, som inntas etter kl 10 en gang, regner jeg med...

OMG det er lettvindt med bil... vi kan dra hvor vi vil, når vi vil og slipper stresse med busser og bussnummer. Jeg er rimelig god på storbykjøring og er blitt en racer på kjøring på motorveien.

Jeg har bare fått logget 4 cacher, så å nå 1000 på denne turen skal holde hardt. Da må jeg i allefall legge inn et ekstra gear og ha rene cache-logge-turer oppe i fjellene et par dager! Jeg får se hva jeg finner på!

Siden det er kjempebra internettforbindelse her (tror hotelleieren er en liten (gammel) data-freak), så er det ikke noe stort problem å blogge eller surfe i cyberspace!

Ha en super dag i nord!
Her koser vi oss i 30 grader og vel så det!

1 kommentar:

  1. Godt å høre at dere koser dere stort, og at dere bare slapper av og tar livet med ro. Fortsett med det, det fortjener dere!
    Stor klem fra et solfylt men forblåst Østfold! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!