mandag 11. juni 2012

En flott tur til Brønnøysund!

I helga var jeg på geocachingevent i Brønnøysund. Selve eventet startet på lørdag, men allerede på fredag var jeg på plass. God tid må man ha når man kommer seg til kysten, en sjelden gang!!! :)

Siden vi er i full gang med renovering av huset, ble det en smule sent før jeg kom meg i bilen. Men ved 18:30 tiden var jeg på vei. I krysset hvor jeg skulle ta av fra E6 traff jeg det geocachingteamet som skulle vise seg å bli mine turkamerater denne helga. Stadig trafikk på telefonen fra andre som også hadde lyst til å dra, ble det også.

Vi ankom Brønnøysund litt før elleve og kjørte rett til Torget, for å ta turen opp i Torghatthullet. Oppe i hullet var utsikten (som vanlig) utrolig vakker kl 23:49 om kvelden. Fotoapparatet ble flittig brukt, vi fikk gjort noe grunnarbeide til Earthcachen og R.S.T.R. fikk logget en vanlig cache i hullet (som jeg og gutta logget i 2010).

Etter dette kjørte vi inn til Brønnøysund igjen, logget Bug-hotellet, traff ennå et geocachingteam - hun skulle legge turen opp i hullet på natta! ;) Dumt at vi ikke viste at hun bestemte seg for å kjøre hit litt tidligere, sånn at vi kunne gått sammen.... kommunikasjonssvikt.... Vi skilte lag alle sammen og gleda oss stort til neste dag. Klokka var over 02:00 før jeg krøllet meg sammen i soveposen!

Dagen etter våkna jeg "sent". Å stå opp lenge etter kl 10:00 på en dag hvor det skal slippes 10 nye cacher, det er ikke god kost for FTF- jegere. Jeg er ingen FTF-jeger, så jeg tok det med knusende ro. Kjørte inn til byen for å få 3G-nett og laste inn cacher. Så "krasja" datamaskinen... skrekk og gru... Et øyeblikk tenkte jeg at det var like greit å kjøre hjem igjen, men så fikk jeg "jævelskapen" opp å gå!

Mens jeg la inn 9 av de 10 cachene på GPS'en, sendte jeg sms til dama som dro opp i Torghatthullet om natten, men hun var i full gang med FTF-jakt, så da ønska jeg henne bare lykke til! FTF-stress er ikke noe for meg. Så dro jeg innom en butikk, før jeg fortsatte for å finne cacher.... og ble til overmål FTF på den første jeg logget!

Etter dette møtte jeg R.S.T.R. på parkeringsplassen hvor vi skulle logge en trail av cacher langs en natursti. Vi skravla og kosa oss masse, i allefall jeg, og traff hele tiden på andre geocachere langs stien. Brønnøysund var full av geocachere, det var ikke mange "ekte mennesker" å møte på langs stien. De aller fleste tuslet rundt med GPS. :)

Klokka 16:00 var vi på plass på eventet. Jeg tror at vi var 17 team der. Langt over 30 mennesker. Det er alltid morro å treffe andre som er like lidenskaplig opptatt av denne fabelaktige sporten som geocaching er! Klokka gikk fort, og klokka 18 innså jeg at hvis jeg skulle rekke flere cacher før jeg måtte kjøre hjem, da måtte jeg bare legge i vei. Heldigvis ble R.S.T.R. med på runden, så det gikk raskt å få logget de 5 siste mulige cachene. To måtte ligge og vente til neste gang.

Er det ikke vakkert? Jeg kjenner jeg savner kysten enormt mye! (Bildet ble tatt på runden rundt Kubben).

På veien hjem stoppet vi og logget en cache til. Det må sies at jeg var langt fra velviljen selv når det kom til å skulle prøve på denne (Stavasselva), for her leta jeg og Harald noe enormt i fjor, uten å finne annet enn tomme gatekjøkken-mat-bokser... Men jeg er glad jeg ga etter og ble med, for det gikk ikke lang tid før cachen var fremme og signaturen kunne føres inn! LYKKE!!!

Kl. 02 var jeg hjemme igjen, trett og sliten, men jeg ble så glad; min eldste sønn og kjæresten hadde malt en av veggene på huset!!! Jeg skal ALDRI klage på ungdommen av i dag flere ganger!!! SNILLE små mennesker!!! :)

Så søndag og i dag har tiden gått med til ennå mer maling... morgendagen blir garantert også i malings-rus.... men det blir helt sikkert bra til slutt...  ;) Så, når jeg er ferdig å male, skal dere få se!!!

6 kommentarer:

  1. Herlig innlegg som bobler over av energi! Lykke til med maling osv...!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er alltid knallmorro å treffe på andre mennesker som er like lidenskaplig opptatt av å finne gamle, utslitte tuppevarebokser i skogen som det jeg er!

      Maler og maler og maler, jeg... ;)

      Slett
  2. Høres ut som en deilig tur med masse koselige mennesker, nydelig natur (som gjør at jeg gleder meg ennå mer til å komme nordover) og ikke minst noen cacher! Må komme meg på et event før eller senere, jeg også altså...
    Stor klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror du kommer til å få "karamellsjokk" når du kommer nordover og får se hva terreng 2,5 og 3 betyr her oppe!!! Og du kommer til å bli facinert av terreng 4 - og hva det betyr... ;)

      Fjellene våre er vakre og ville, jeg er overbevist om at vi kommer til å få en fin tur og at du kommer til å reise hjem full av NORDNORGE!!!

      Du må komme deg på event!!! Det var supert!!!
      Store klemmer i retur sørover

      Slett
  3. Tusen hjertelig takk for laget, Siv Anita!! Vi storkosete oss så utrolig mye! Hadde absolutt vært langt ifra like kjekt uten deg! Kjenner at vi gleder oss til neste gang vi drar ut på tur sammen :)

    Lykke til med renoveringen :)

    Klem fra Ruben og Tom!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var kjempekoselig - og det blir nok flere turer (håper jeg). Gleder meg masse til vi skal å signere med falsk navn i alle de slitte tuppevareboksene i Lycksele i august.... :)

      Lykke til med renoveringen, dere også!
      Klemmer tilbake!!! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!