mandag 23. april 2012

Uka starter med....

Denne uka kan starte med nesten helt ferdig, nyrenovert vaskerom. Ennå mangler noen fuginger her og der, lister rundt ei dør, hyller og knagger. Men varmtvannstanken er på plass - og leverer varmt vann! Vaskemaskinen får sin gode mosjon etter flere dager med stillstand. Livet normaliserer seg.

Det finnes ikke ord som kan beskrive hvor godt det er å ta seg en dusj etter 3 dagers intens jobbing! :) Å vaske seg i iskaldt vann begynte å tære på nervesystemet!!! ;)

Siden fredag morgen har jeg;
- båret ut alt som var av saker og ting på vaskerommet, fjernet gammelt belegg, listeverk, rot og skrot.
- primet, fliselagt, tapetsert, fuget flisene, montert taklister og dørlister.
- ny varmtvannstank og vaskemaskinen er på plass, i tillegg er en hylle er montert.

Vi har ikke fått lampe i taket, så en gammel gulvlampe må gjøre nytten noen dager. I grove trekk er rotet tilbake på plass! ;) Rommet er så lite, at det er vanskelig å få tatt bilder, men det er grå fliser på gulvet med lys grå fuger, på veggene er det grå tapet med sølvdetaljer. Egentlig ble det knallbra! Og til sammenligning med hvordan det var (se forrige blogginnlegg), så er det bare helt ufattelig at det er mulig med en slik forvandling på ei helg...

Selv om det er kjekt at vaskerommet er i drift igjen, har det ikke vært veldig gøy å være hjemme for å jobbe med det mens sola skinte ute. Når jeg da til overmål får mms-bilde fra ett av mine favoritt-tur-steder... da holdt jeg på å "krepere"... Jeg var IKKE misunnelig på de som var på tur! (#LØGN#)

Ja, ja... nå er jobben gjort og livet kan gå tilbake til normalen. Dra på turer, se på at snøen smelter, planlegge turer, se på at snøen smelter mer, legge ut på noen reiser, ja, og (har jeg nevnt;) se på at snøen smelter?!?!

Håper dere får en strålende uke, folkens!

6 kommentarer:

  1. Lynoppussing, det var det vi skulle ha prøvd oss på også...

    SvarSlett
  2. Lynoppussing, det var det vi skulle ha prøvd oss på også...

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var et blodslit, med jobbing fra tidlig morgen til sen kveld, men absolutt verd det! Å få et vaskerom ferdig renovert på 3 døgn, spesielt når jeg gjorde alt bortsett fra rørleggingen, helt alene - er tydeligvis mulig - når målet er varmtvann.... ;)

      Ikke ble det spesielt dyrt heller, rundt 10.000,- inkl. ny varmtvannstank! :)

      Slett
  3. ahh, blir helt svett av tanken på alt dere har fått gjort i helga.. Kjempeflinke har dere vært, men skjønner at kaldt vaskevann helt klart er en motivator.. Gratulerer med nytt vaskerom!! Ha en flott uke!

    SvarSlett
  4. Flinka! Ser jo rålekkert ut med den tapeten og de flisene! Og jeg vet veldig godt hvor deilig det er med en varm dusj etter x antall dager med bare kaldt vann, det er en ren nytelse!

    Stor klem :)

    SvarSlett
  5. Jeg er helt enig med deg.. Det kunne ikke vært sagt bedre.. Syns det er påtide norge prissetter alle om de er utdannet eller ikke.. Jeg tror det sitter svært mange i det norsk land med en masse kunnskap de ikke får tatt i bruk pga manglende utdanning. Livserfaring kan lære en mer enn en tekstbok...!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!