onsdag 18. april 2012

Dagene går og livet består....

Ja, dagene bare går og det skjer ikke noe spesielt her hos meg. Etter at jeg gikk av siste nattevakten på mandag morgen har jeg stort sett bare hatt hjemmetid. Mat, klesvask og rydding av vintertøy!

To ganger har jeg vært på cachejakt, men bare bynære cacher. Den ene fant jeg i vinter, da var den frosset fast - men nå er den tint løs igjen, så da var den grei å logge. Den andre var værre, for da måtte jeg ut i nattens mulm og mørke, siden jeg var nødt til å lete midt i ei traffikert gate i sentrum. Den cachen likte jeg ikke plasseringen til, den var skummel. Uansett; nå er den et smilefjes på kartet og jeg trenger ikke bry meg mer om den! ;)

Som jeg skrev i forrige blogginnlegg hadde jeg en plan om "Norge på tvers"-tur. Siden lørdag har jeg fått turfølge fra Halden. Kjersti blir med!!! Så nå er det planleggin på høyt nivå med denne turen.

I tillegg har jeg en cache/shopping-tur til Trondheim å planlegge. Der renner tiden ut, men cachene er lagt inn på GPS'en, flybilletter er ordnet - så da gjenstår bare overnatting...

Snøen smelter sakte men sikkert. Veiene er snøfrie, plenen har et drøye 40 cm teppe på seg - og jeg ser knopper på trærne. Fuglene kvittrer og bygger rede. Da er det håp for at vi får sommer igjen! :)

I påsken tok jeg bilde av "blikk-boks"-samlinga mi på hytta, men jeg har glemt å vise dere den. Disse inneholder; obo'y-pulver, rett-i-koppen kakao, rett-i-koppen supper og kaffe!

Jeg håper dere får en strålende dag der ute i den store verden! :)

7 kommentarer:

  1. Den Norge på tvers turen din høres flott ut. Spesielt reisemåten med tog og båt, man får med seg et flott stykke Norge der.

    Når dere er på Cachejakt i bartebyen, og om du har lyst til å finne noen ved Jakobsli, ranheim, ladestien så er dere midt i området der jeg bor. Da er dere mer enn hjertlig velkommen til en middag på ettermiddagen, så lenge det ikke krasjer med helga 5-6 mai, da har vi konfirmant :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ærlig talt! Får jeg ikke komme i konfirmasjon?!?!? *ler* Kanskje vi ringer på hos dere hvis vi er i området og det blir tid?!?! ;)

      Slett
  2. De cachene som ligger i nærheten av trafikkerte veier er ikke noe moro. Har funnet en sånn vi også, og da er det jo klin umulig å være diskret.
    Skal ikke begynne å skravle om turen her også, får greie seg med mail ;) Men jeg må bare få skrevet at jeg gleder meg masse!!!
    Sånne blikkbokser er så dekorative! Jeg har et par-tre selv, den ene bruker vi til kaffe og den er jo så mye penere å ha fremme enn de nye boksene/krukkene.
    Klem! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. I nærheten av en trafikkert vei?!?! Den var midt i veien; nedi et kumlokk!!! Fatter ikke at sånne blir godkjente!?!?!

      Tror nok vi blir å "gnåle" om den turen på bloggene også.... Det får tåles!!! :)

      Klem

      Slett
    2. Nedi kumlokk er jo direkte farlig! De som skal finne den kan jo risikere å ramle nedi, og så er det jo ingen garanti for at de får lagt på lokket ordentlig, og da er det trafikkfarlig!

      Slett
    3. Nå måtte man ikke opp med lokket, bare fiske nedi.... Men ille nok det også! :S

      Slett
  3. Hei på deg! Så klart det blir tur rundt flyplassen med GPS! Var på vår første geo-tur (kan man si det? Heter det caching-tur?) i Brønnøysundet på søndag og det var fantastisk moro. Kan love deg det blir flere turer. Tenkte jeg skulle lage en egen side for Geo-caching på bloggen min etterhvert med bilder og litt tekst fra de forskjellige opplevelsene. Klæmklæm :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!